28 May 2009

WIRA PENYELAMAT DAN NILA DUA TITIK

Salam………

Dalam kesibukan menjalan tugas harian ,sedikit kesempatan yang ada saya gunakan sepenuhnya untuk menulis diruangan ini .
Dan dalam mencari penyelesaian kemelut yang melanda Pemuda Bah Maran baru2 ini, timbul pula segelitir Ahli yang didalangi pihak tertentu yang merasakan diri mereka dianiya….. kalau nak diikutkan masaalah telah pun selesai keputusan telah pun diketahui siapa yang aniaya siapa kita sedia maklum dan ketahui . sepatutnya kita kena akur dan jangan pula kita mengeruhkan kembali suasana, buat apa kita nak bergaduh sesama sendiri sedangkan puncanya disebabkan orang lain. Orang yang bertanggungjawab dalam kemelut ini dilupakan dan seolah olah dimaafkan ……..

sepatutnya kita sekarang mencari jalan untuk mengukuhkan parti bukan membuat cerita yang bukan2 demi untuk kepentingan peribadi dan menunjukkan kononnya dialah wira penyelamat maruah seseorang. Kalau nak ikutkan kecewa semua orang berasa kecewa bukan hanya dua orang yang kecewa tetapi perjuangan harus di teruskan dan akur demi semua ahli ,kita berjuang dalam umno bukan untuk seorang individu tapi memperjuangkan untuk semua .

kita kena ingat semasa merebut jawatan kita tidak bersendirian semuanya ada sumbangan masing2, jadi jangan kita anggap orang lain tidak membantu dalam kemenangan dan jangan kita nampak hanya dua orang sahaja yang membuatkan kita boleh menang……. Saya berasa amat terkilan diatas apa yang berlaku dan amat berharap pihak2 tertentu agar tidak lagi membuat tohmahan2 atau cerita2 yang boleh menjejaskan keharmonian sesama sendiri.
Kalau kita tidak berpuas hati kita boleh meninggal jawatan yang kita pegang sekarang, tak ada masaalah, tetapi jangan sesekali cuba menghasut serta melaga-lagakan orang lain demi kepentingan peribadi serta agenda2 politik pihak tertentu yang boleh melemahkan pergerakan Pemuda UMNO Bah. Maran.

Ahli -ahli Pemuda harus diutamakan , jangan dilupa janji serta perinsip kita dalam membuat sebarang tindakan ,fikir dulu baru bertindak…… sebaik2nya kita dengar penjelasan baru menilai dan membuat keputusan ,bukan dengan mendengar penjelasan serta pendapat orang lain yang mana kita tidak tahu niat serta tujuannya ….. mulut manis belum tentu hati dan niatnya baik. jangan disebabkan nila “dua titik” nak buang susu sebelanga.

Tak ada masaalah buat apa nak cari masaalah bosssssssss.

12 comments:

  1. BRO,
    AKU TAK FAHAM LER MAKSUD DUA TITIK TU..
    APA PUN, AKU FOLLOW BLOG U

    ReplyDelete
  2. time kasih kerna follow blog i, nila 2 titik aku maksudkan 2 hiro perosak.apa pun yang berkenaan saja yang tau maksud aku.

    ReplyDelete
  3. semangat setiakawan harus diteruskan walaupun berlaku tsunami didalam perjalanan politik semasa, saya amat setuju jika saudara katakan ada yang menjadi nila 2 titik diatas untuk melaga2kan ahli pemuda untuk kepentingan politik mereka..seharusnya hero-hero seperti ini tidak mendapat tempat di hati setiap perwakilan yang lepas...

    ReplyDelete
  4. Razak - started racial politics and malay supremacy
    Mahathir - started cronyism and corruption and ISA politic
    Badawi - started sleeping culture and half pass six nepotism
    Najib - start sex and killing politics

    ReplyDelete
  5. In Malaysia everything is illegal except when Umno farts.

    ReplyDelete
  6. I totally agree with Utusan this time around!

    Yes, the malays are a bunch of very yellow ayam because they allow their Umno politicians to screw them alive since independence and till today still didn’t realize it!

    ReplyDelete
  7. I hate malay pig so much in my life
    If all malay pig jump into sea and all die
    This world will become very very beautiful

    ReplyDelete
  8. Only insane people read Utusan Malaysia. Better buy toilet tissue for more value.

    ReplyDelete
  9. This not surprising. Selective amnesia is a trademark of the BN politicians.
    Who was first to breed cronism? Umno.
    Who was first to kurang ajar with the sultans? Umno.
    Who was first to promote gambling and liquor in an Islamic country? Umno.

    ReplyDelete
  10. Kesimpulan apa yg tertulis:
    1)Pemuda Umno Maran ada krisis dan kemelut..
    2)Adanya agenda pribadi menjadi punca krisis.
    3)Memang berlaku perebutan jawatan masa pemilihan dulu juga punca krisis.
    4)Berleluasanya tohmahan, hasutan, laga melaga sesama sendiri
    ITULAH HAKIKAT UMNO SEBENARNYA, DARI PERINGKAT PUSAT SEHINGGA CAWANGAN ,HE HE HE

    ReplyDelete
  11. Salam Ziarah..










    Semalam Adalah Sejarah. Hari Ini Adalah Hadiah.
    Esok Adalah Misteri.... Jangan permudahkan
    ;-)
    >>> Blog 1 Malaysia <<<

    ReplyDelete