19 March 2009

TAHNIAH!..... TUKANG LAPOR,ANDA BERJAYA.

Salam……

Amat mengejutkan dan menyedihkan berita yang baru diterima oleh semua ahli Pemuda Bahagian Maran iaitu penggantungan Jawatan keatas ketua Pemuda Bah.Maran Sdr Najuib selama 3 tahun berikutan apa yang didakwa sebagai melanggar etika semasa pemilihan bahagian baru baru ini.

Secara peribadinya saya merasakan amat kecewa akan keputusan tersebut. tapi apakan daya keputusan telah pun dibuat. Kita hanya mampu berserah dan mendoakan agar rayuan dapat dibuat supaya keputusan itu dapat dipertimbangakan semula .

Tahniah!...... KEPADA TUKANG LAPOR kerana Berjaya mensabitkan kesalahan tersebut. apa yang anda dapat banggakan dengan kejayaan seumpama ini?. Percayalah hidup anda semua tidak akan tenang……. Semua sedia maklum kesalahan yang dilakukan itu turut sama anda lakukan semasa pemilihan Cuma kemenangan tidak memihak kepada anda . Hari ini anda semua mampu berbagga kerana mencipta sejarah pahit untuk pergerakan pemuda umno bahagian maran tapi jangan dilupa anda semua juga telah mencipta musuh politik anda sendiri………. INGAT!!!!! .apa yang anda lakukan hari ini tidak akan dilupakan sampai bila bila.

Kemenangan sdr Najuib dalam pemilihan PPU Bahagian baru2 ini bukanlah semata2 didorong oleh wang ringgit atau pun pemberian baju dan sebagainya .kemenagan itu adalah kemenangan semua ahli diperingkat akar umbi yang mahukan beliau memimpin Pemuda UMNO Bahagian Maran. Apa yang penting adalah hubungan, hubungan yang beliau jalinkan dengan ahli bawahan amat rapat sejak sekian lama. Sehinggakan semua ketua pemuda cawangan dan perwakilan dapat beliau kenal ,baik yang menyokong mahupun yang tidak menyokong . jarang sekali pemimpin yang terdahulu mampu menjaga hubungan sedemikian. Amat tidak adil bagi seorang pemimpin yang berwibawa seperti beliau menjadi mangsa kepada mereka2 yang kecewa, busuk hati serta mempunyai sifat hasad dengki.

Kepada semua ahli PPU Bah. Maran marilah kita sama2 berdoa agar sdr. Najuib beroleh kesejahteraan dan kekuatan menempuh dugaan ini. Dan berharap MT UMNO atau pun pihak yang terbabit akan menerima rayuan beliau serta meringankan hukuman keatas beliau.

*** petikan msj dari saudara Najuib.
“Salam, setiap kali pemilihan, semua calon2 yang bertanding apa jua jawatan dicawangan,bahagian atau pusat akan berkempen.ini adalah perkara lumrah di dalam parti, walaupun kita tahu berkempen itu salah dan melanggar etika , bersalahnya seseorang itu bilamana terdapat bukti salahlaku dari pengadu tertentu yg. Kebanyakan darinya kecewa dan marah serta dendam kerana kalah bertanding walhal mereka2 ini melakukan perkara yang sama, percayalah saudara , mereka2 ini adalah perosak parti."

10 comments:

  1. APA SUDAH JADI!!!!!!!!!

    AMRAN.

    http://www.malaysiakini.com/news/100490

    Umno Paya Besar desak MB letak jawatan
    Mar 18, 09 6:20pm
    Umno Bahagian Paya Besar hari ini menggesa agar Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob meletakkan jawatan sebagai mengambil tanggungjawab di atas keputusan Lembaga Disiplin parti yang mendapati empat wakil rakyat Umno dari bahagian itu bersalah melanggar Perlembagaan parti dan tataetika ahli Umno.

    Mereka ialah ahli Parlimen Paya Besar, Datuk Abdul Manan Ismail; Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sungai Lembing, Datuk Md Sohaimi Mohamed Shah; Adun Lepar, Mohd Shohaimi Jusoh; dan Adun Pancing, Mohd Zaili Besar.

    Md Sohaimi adalah timbalan ketua bahagian, Mohd Shohami (naib ketua bahagian), Mohd Zaili (ahli jawatankuasa bahagian) dan Abdul Manan (ahli biasa).

    Abdul Manan digantung keahlian selama setahun manakala yang lainnya diberi amaran.

    Ketua bahagian Paya Besar, Datuk Ahmad Tajuddin Sulaiman mendakwa pihaknya mempunyai saksi bahawa keberanian keempat-empat wakil rakyat tersebut yang secara terbuka mencabar etika parti, adalah didalangi oleh Adnan (foto) sendiri.

    "Umno Bahagian Paya Besar merakamkan rasa kesal terhadap tindak tanduk pengerusi badan perhubungan Umno Pahang itu dan berpendapat beliau hendaklah mengambil tanggungjawab dengan meletak jawatan sebagai pengerusi badan perhubungan Umno Pahang," katanya dalam satu kenyataan yang difakskan ke Bernama hari ini.

    Ahmad Tajuddin berkata beliau percaya keputusan Lembaga Disiplin parti adalah berasaskan peraturan sedia ada dalam rangka mengembalikan integriti parti.

    Sementara itu, Adnan menasihati ahli Umno Pahang yang telah didapati bersalah supaya lebih berhati-hati pada masa depan untuk mengelakkan tragedi yang sama berulang ke atas mereka.

    Dalam satu kenyataan melalui khidmat pesanan ringkas kepada Bernama hari ini, beliau menasihatkan mereka, jika boleh, supaya menangguhkan sementara tanggungjawab mereka sebagai wakil rakyat, ketika berlangsung pemilihan Umno minggu depan, agar tidak didakwa sebagai melakukan apa-apa kesalahan.

    Lembaga Disiplin Umno semalam memutuskan ahli Parlimen Paya Besar, Datuk Abdul Manan Ismail digantung selama setahun, Ketua Pemuda Maran Mohamad Najuib Mohamad Shahaimi digantung keanggotaan selama tiga tahun manakala Timbalan Ketua Umno Bahagian Paya Besar Datuk Md Sohaimi Mohamed Shah, Naib Ketua Umno Bahagian Paya Besar Mohd Shohaimi Jusoh dan Ahli Jawatankuasa Umno Bahagian Paya Besar Mohd Zaili Besar diberikan amaran.

    Adnan juga berkata, kejadian itu adalah sesuatu yang menyedihkan bagi Umno Pahang namun beliau bertegas, bahawa pada dasarnya, mereka yang didapati terbabit itu tidak melakukan sebarang kesalahan jenayah.

    "Adalah menyedihkan bila menyaksikan rakan-rakan kita dihukum kerana melampaui batasan kod etika parti tapi yang baiknya ialah mereka tidak melakukan apa-apa bentuk jenayah, namun keputusan Lembaga Disiplin Umno mesti dihormati oleh semua ahli parti.

    "Saya ingin jelaskan bahawa Ahli Parlimen Paya Besar yang digantung setahun dan tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sungai Lembing (Md Sohaimi), Lepar (Mohd Shohaimi) dan Panching (Mohd Zaili) yang dikenakan amaran bukanlah kerana menggunakan wang tetapi didapati telah menganjurkan dan menyertai perjumpaan dalam usaha mereka melaksanakan tanggungjawab sebagai wakil rakyat dalam tempoh pemilihan jawatankuasa Umno bahagian yang lepas," kata beliau.

    ReplyDelete
  2. semak lagi dia nih.. post dalam blog sendiri weh..

    ReplyDelete
  3. ada hikmah disebalik segalanya

    ReplyDelete
  4. Salam hormat


    ......................
    (speechless)

    rentaka.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. No komen.... hanya teringat peringatan Allah ini....

    'Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.' [Surah Al-Baqarah ayat 216]

    Wallahua’lam...

    ReplyDelete
  6. ????????

    alif min nun wau.. alif tendang wau..sarkas.

    ReplyDelete
  7. Salam Perjuangan Sahabat,

    Kami dari UMNO Cawangan Gombak Selatan berasa bangga di atas perjuangan Pemuda UMNO Bahagian Maran dalam memberikan info2 dan isu2 politik tanahair dari UMNO khasnya melalui blog.

    Kami juga berharap agar kita dapat bekerjasama dan berkongsi pendapat dengan lebih baik selepas ini mengenai pengendalian blog.

    Ketua UMNO Cawangan Gombak Selatan, En Abd. Razak Muhamad mengucapkan Salam Perjuangan khas buat anda.

    Sila layari laman blog kami www.umnogombakselatan.blogspot.com dan komen2 dan pendapat dari anda amat dialu2kan.

    Sekian,

    HIDUP UMNO. HIDUP BN...

    Ikhlas dari,
    Shamsury Mohd Salleh
    Ketua Penerangan UMNO merangkap blogger
    UMNO CAWANGAN GOMBAK SELATAN
    BAHAGIAN WANGSA MAJU

    ps : Blog anda dalam senarai link blog kami.

    ReplyDelete
  8. kalah jadi abu, menang jadi abu bakar, jangan lah nk menyokong yang kena ambil tindakan tu, dah memang dia bersalah, terima aja lah hakikatnya, mendalah nok rebot ngat jawatan tu, tk besor mana pun, lagi pun tok boleh bawaok mati. mato sok, tk kira menda pon, tinggai belaka weeh, jgn taksob sgt kt ketua awok tu,nuar brahim pn kena kerat, ni kan pulok najuib, kenit ngat menda nye.tuan perlu belajar menerima hakikat akan apa yang tersurat dan tersirat, perlu mengenal kadak dan kadar Allah, belajar lah dgn najuib tu, dia pernah mondok kat kelantan dulu, mungkin dia lebih arif.

    ReplyDelete
  9. insaflah wahai bangsa melayu...sesama sendiri bertelagah & berpecah sampai hancur....ekonomi negara semakin teruk...barang2 harian semakin naik...gaji di takuk lama lagi...nak kahwin pun sampai terpaksa buat pinjaman dan berhutang...cuba para menteri dan pemimpin kerajaan ni berfikir seperti rakyat dibawah niyang menderita mencari sesuap nasi untuk hidup...jangan hanya berfikir POLITIK sahaja...fikirlah untuk anak cucu yang akan datang nanti..Jadikan agama ISLAM itu satu panduan dalam memimpin dan membina sebuah negara...Dunia ni dah tua dan uzur...Bila2 je Hari KIAMAT tiba...macam2 perkara dah terjadi...jadi, insaflah wahai kaum bangsa MELAYU yang dah terlalu taksub dengan duniawi dan mengejar kekayaan....hiduphanya sekali sahaja dan yang kita bawa nanti hanyalah amalan sahaja k...jadi ingatlah orang yang di bawah ni....ibarat sepahon pokok..."Jika tiada akar masakan pokok boleh berdiri teguh menuju awan..."
    fikir2kanlah yep...

    ReplyDelete
  10. seramai orang umno yang aku kenal tak pernah ada yang baik hati dan terlebih busuk hati...tapi tak semua la....semua mengejar harta kekayaan sampai menidakkan hak orang lain...rasuah usah dicakapkan lagi la...bila la nak berubah?

    ReplyDelete